Diagnoza problemów w telefonie

Diagnoza

Zasadniczo w serwisie ERROR24 rozpoczynamy pracę od diagnozy urządzenia. Zdarza się jednak, że przeprowadzamy ją dopiero po etapie wstępnym, który polega np. na opisaniu usterki przez Klienta. Często właściciel urządzenia nie wie jednak, gdzie leży źródło problemu i na czym ono polega, ponieważ urządzenie po prostu nie działa.

Diagnoza jest szczególnie ważna, gdy zgłoszenie dotyczy problemu z ładowaniem albo baterią w telefonie, ale także innych komponentów. W związku z tym oferujemy m.in. zdiagnozowanie oraz naprawę usterki gniazda Jack, które służy do transmisji sygnałów analogowych. Dopiero po wykorzystaniu specjalnych narzędzi zyskujemy wiedzę, czy problem jest wynikiem awarii baterii, problemów z portem ładowania czy oprogramowaniem urządzenia.

Oczywiście są też przypadki, gdy diagnoza jest niezwykle krótka, gdzie wręcz każdy Klient jest w stanie sobie z nią doskonale poradzić – np. w przypadku rozbitego wyświetlacza. Wówczas skupiamy się głównie na zakresie prac, jakie należy wykonać. Szacujemy koszty naprawy oraz termin jej wykonania.

Co ustalimy w trakcie wykonywania diagnozy telefonu?

W trakcie diagnozy telefonu szukamy odpowiedzi na podstawowe pytania. Należą do nich:

  • Jaki model telefonu mamy do naprawy?
  • W jakim stanie jest bateria?
  • Czy przepływ energii jest prawidłowy?
  • Co jest przyczyną występowania objawów?
  • Czy telefon miał wcześniej kontakt z cieczą?
  • Jaka będzie cena naprawy?

Następnie odpowiedzi konsultujemy z Tobą, abyś mógł podjąć decyzję, czy chcesz dokonać naprawy urządzenia oraz na jakie rozwiązania się zdecydujesz. Na każdym etapie oferujemy Ci fachowe doradztwo techniczne, dzięki któremu wybór będzie łatwiejszy.

Kiedy diagnoza jest istotna?

Diagnoza ma kluczowe znaczenie, jeśli nie znasz przyczyny awarii. Najczęściej dotyczy to sytuacji, gdy telefon się wyłącza, a nie jest to spowodowane rozładowaną baterią, zalaniem, upadkiem czy jakąkolwiek inną, znaną Ci przyczyną.

Najczęściej diagnozujemy następujące usterki:

  • uszkodzenie baterii,
  • uszkodzenie oprogramowania,
  • zalanie wodą (nie tylko w wyniku zwyczajnego utopienia telefonu, ale także korzystania z niego pod prysznicem, w wannie czy na deszczu),
  • problem z portem ładowania.