Redmi-Note-3-za-349-1200x634

Xiaomi Redmi Note 3 za 349 z艂 to chyba niemo偶liwe?

Wydawa艂oby si臋, 偶e znana sie膰 elektromanometr贸w pozbywa si臋 zalegaj膮cych na p贸艂kach staroci. Redmi Note 3 co prawda do najnowszych nie nale偶y, ale wci膮偶 nie jest to s艂aby model. Cena przyci膮ga. Postanowili艣my wi臋c dok艂adnie prze艣wietli膰 t膮 promocj臋 i urz膮dzili艣my ma艂e dochodzenie.

Odpowiadaj膮c na pytanie z tytu艂u. Oczywi艣cie, 偶e nie kupicie tych telefon贸w za kwot臋 349 z艂. To zwyk艂y chwyt marketingowy RTV EURO AGD. Ile razy mo偶na klient贸w nabiera膰 na ten sam numer?

To ju偶 by艂o, tylko za 249 z艂!

Dobrze opisz臋 jak wygl膮da艂a ostatnia podobna „promocja”. RTV Euro AGD pochwali艂o si臋 wszem i wobec, 偶e wyprzedaj膮 powystawowe sztuki Redmi Note 3 (widzieli艣cie je w ci膮gu ostatniego roku na wystawie w euro?). Ba, nawet na swojej stronie internetowej jasno poinformowali klient贸w, 偶e telefon w Bia艂ymstoku jest dost臋py, w sklepie w Galerii Alfa.

Co za cebulka, Redmi Note 3 za 249 z艂? To nic, 偶e powystawowy, bior臋 w ciemno, przyda si臋 chocia偶by na cz臋艣ci. Ale nie wierzy艂em, 偶e uda mi si臋 w og贸le dokona膰 zakupu tej pere艂ki. Nie wierzy艂em po prostu, 偶e taka promocja istnieje. Z pomoc膮 wkroczy艂 nasz serwisant. Mia艂em nadziej臋, 偶e dzi臋ki koneksjom z poprzedniej pracy uda nam si臋 dowiedzie膰 czego艣 wi臋cej. Co prawda jakiekolwiek szanse na zakup ocenia艂em jak szans臋 na wygran膮 w ostatniej kumulacji Lotto ale zasada ta sama. 呕eby wygra膰 trzeba chocia偶 pu艣ci膰 maszyn臋 w ruch.

Nasz serwisant wpad艂 na jeszcze inny pomys艂. Aby by膰 pierwszym, w drodze do pracy zadzwoni艂聽na infolini臋 RTV Euro AGD, jeszcze przed otwarciem elektromarketu.聽 Na infolinii odebra艂 mi艂y konsultant, kt贸ry od samego pocz膮tku odradza艂 zakup naszego Redmi Note 3. Podkre艣la艂, 偶e model jest powystawowy ale zapewnia艂 te偶, 偶e we wspomnianej lokalizacji jest dost臋pna jeszcze ostatnia sztuka.

Gdy uda艂o nam si臋 ju偶 dotrze膰 do sklepu, odpowied藕 pracownika by艂a jednoznaczna.

Redmi Note 3? O Bo偶e, sz贸sta osoba, kt贸ra dzisiaj o to pyta. Nie mieli艣my tutaj Redmi Note 3, a ju偶 w og贸le za 249 z艂.

  • By艂a 9:30, sklep by艂 czynny od 9:00

Nie mamy oczywi艣cie 偶adnych pretensji do wspomnianego sprzedawcy, on niczemu nie jest winny.

Ale tak, mamy pretensje do RTV Euro AGD. G艂贸wnie do os贸b odpowiedzialnych za t膮 tak zwan膮 „promocj臋”. Nabieracie 艣wiadomie klient贸w w bardzo nie艂adny spos贸b.

No dobra ale po co Euro ma oszukiwa膰? Przecie偶 jak nie ma towaru, to nie ma transakcji prawda?

Nie do ko艅ca tak jest. Im wi臋cej os贸b odwiedzi sklep, a tym bardziej konkretnych klient贸w z zamiarem zakupu, tym wy偶sza sprzeda偶. Przynajmniej teoretycznie. Wiadomo, przyci膮gni臋cie klienta to po艂owa sukcesu. Tylko po co robi膰 promocje, kt贸re nie maj膮 odzwierciedlenia w rzeczywisto艣ci?

Ot wi臋kszo艣膰 ludzi dokonuje zakup贸w, bo czego艣 potrzebuje. W tym przypadku, jest to klient, kt贸ry ju偶 przygotowa艂 si臋 na zakup telefonu i ma zamiar tego zakupu dokona膰. Bardzo cz臋sto wcze艣niej zapozna艂 si臋 ju偶 w internecie z ofertami r贸偶nych sprzedawc贸w i wybra艂 t膮, kt贸ra jego zdaniem jest najkorzystniejsza. Gdy nie ma tego konkretnego modelu do akcji powinien wkroczy膰 sprzedawca, kt贸rego zadaniem jest wspomnianego klienta przekona膰 do innego model. M贸wi si臋 o tym „przekierowanie”.

Przekierowanie klienta

Czy trudno jest klienta przekierowa膰 na inny model? Wygl膮da to tak, 偶e klient jest na zakup przygotowany, ma ju偶 przy sobie 艣rodki na ten zakup i nie chce wr贸ci膰 do domu z pustymi r臋koma. To troch臋 jak z przys艂owiow膮 kobiet膮, kt贸ra posz艂a kupi膰 bluzk臋. Jak nie ma bluzki, to chocia偶 kupi torebk臋, a wiadomo przecie偶, 偶e do nowej torebki przyda艂yby si臋 te偶 nowe buty itd. Wszystko oczywi艣cie zale偶y od klienta, ale taka sprzeda偶 nie nale偶y do trudnej. Dok艂adnie na takiej samej zasadzie dzia艂aj膮 gazetki promocyjne – z jedn膮 r贸偶nic膮, tak膮 偶e tam faktycznie kilka sztuk oferowanego produktu, w oferowanej cenie, znajdzie si臋 na sklepie. Sklepy sieciowe na sprzeda偶y towaru gazetkowego prawdopodobnie nie zarabiaj膮 albo zarabiaj膮 niewiele. Podejrzewam, 偶e sprzedaj膮 ten towar bez 偶adnej mar偶y, a nawet z minimaln膮 strat膮, bo g艂贸wnym celem jest tu reklama i 艣ci膮gni臋cie jak najwi臋kszej ilo艣ci klient贸w do sklepu i sprzeda偶 np. przez takie przekierowania. Bo produkt贸w „gazetkowych” dostarczaj膮 zawsze za ma艂o

Owszem wszyscy lubimy promocje. Wszyscy lubimy dobre ceny. Ale my szczeg贸lnie nie lubimy, gdy kto艣 oszukuje nas w 偶ywe oczy? A Wy?

PODSUMOWANIE: Czym tak naprawd臋 RTV Euro AGD nas zdenerwowa艂o?

Tym, 偶e opisana sytuacja nie jest pomy艂k膮 a 艣wiadom膮 nieuczciw膮 strategi膮 marketingow膮, kt贸ra by艂a ju偶 wcze艣niej wielokrotnie stosowana. Wiemy o przynajmniej 3 przypadkach tylko z Redmi Note 3.

Pomys艂odawca nieuczciwej strategii marketingowej by艂 konsekwentny i przeszkoli艂 infolini臋

Je偶eli nikt sklepu nie upomni i nie opisze tego publicznie – coraz cz臋艣ciej b臋dziemy si臋 spotyka膰 z stosowaniem tego typu nieuczciwych strategii sprzeda偶owych.

Chcemy u艣wiadomi膰 potencjalnych klient贸w aby nie dawali si臋 nabra膰 na podobne sztuczki zwi膮zane z stosowaniem strategi sprzeda偶owej euro.

Link do Xiaomi Redmi Note 3 za 349 z艂 w Euro RTV AGD:

https://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe/xiaomi-redmi-note-3-32-gb-szary.bhtml#opis

Komentarz na peppers:

komentarz

Marcin Wojszwi艂艂o

Marcin Wojszwi艂艂o

CEO Error24.pl Serwis Xiaomi i Apple