//, Sprzedaż, Telefony/Redmi Note 3 za 349 zł ! Hiper Mega Promcja w Euro RTV AGD

Xiaomi Redmi Note 3 za 349 zł to chyba niemożliwe?

Wydawałoby się, że znana sieć elektromanometrów pozbywa się zalegających na półkach staroci. Redmi Note 3 co prawda do najnowszych nie należy, ale wciąż nie jest to słaby model. Cena przyciąga. Postanowiliśmy więc dokładnie prześwietlić tą promocję i urządziliśmy małe dochodzenie.

Odpowiadając na pytanie z tytułu. Oczywiście, że nie kupicie tych telefonów za kwotę 349 zł. To zwykły chwyt marketingowy RTV EURO AGD. Ile razy można klientów nabierać na ten sam numer?

To już było, tylko za 249 zł!

Dobrze opiszę jak wyglądała ostatnia podobna „promocja”. RTV Euro AGD pochwaliło się wszem i wobec, że wyprzedają powystawowe sztuki Redmi Note 3 (widzieliście je w ciągu ostatniego roku na wystawie w euro?). Ba, nawet na swojej stronie internetowej jasno poinformowali klientów, że telefon w Białymstoku jest dostępy, w sklepie w Galerii Alfa.

Co za cebulka, Redmi Note 3 za 249 zł? To nic, że powystawowy, biorę w ciemno, przyda się chociażby na części. Ale nie wierzyłem, że uda mi się w ogóle dokonać zakupu tej perełki. Nie wierzyłem po prostu, że taka promocja istnieje. Z pomocą wkroczył nasz serwisant. Miałem nadzieję, że dzięki koneksjom z poprzedniej pracy uda nam się dowiedzieć czegoś więcej. Co prawda jakiekolwiek szanse na zakup oceniałem jak szansę na wygraną w ostatniej kumulacji Lotto ale zasada ta sama. Żeby wygrać trzeba chociaż puścić maszynę w ruch.

Nasz serwisant wpadł na jeszcze inny pomysł. Aby być pierwszym, w drodze do pracy zadzwonił na infolinię RTV Euro AGD, jeszcze przed otwarciem elektromarketu.  Na infolinii odebrał miły konsultant, który od samego początku odradzał zakup naszego Redmi Note 3. Podkreślał, że model jest powystawowy ale zapewniał też, że we wspomnianej lokalizacji jest dostępna jeszcze ostatnia sztuka.

Gdy udało nam się już dotrzeć do sklepu, odpowiedź pracownika była jednoznaczna.

Redmi Note 3? O Boże, szósta osoba, która dzisiaj o to pyta. Nie mieliśmy tutaj Redmi Note 3, a już w ogóle za 249 zł.

  • Była 9:30, sklep był czynny od 9:00

Nie mamy oczywiście żadnych pretensji do wspomnianego sprzedawcy, on niczemu nie jest winny.

Ale tak, mamy pretensje do RTV Euro AGD. Głównie do osób odpowiedzialnych za tą tak zwaną „promocję”. Nabieracie świadomie klientów w bardzo nieładny sposób.

No dobra ale po co Euro ma oszukiwać? Przecież jak nie ma towaru, to nie ma transakcji prawda?

Nie do końca tak jest. Im więcej osób odwiedzi sklep, a tym bardziej konkretnych klientów z zamiarem zakupu, tym wyższa sprzedaż. Przynajmniej teoretycznie. Wiadomo, przyciągnięcie klienta to połowa sukcesu. Tylko po co robić promocje, które nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości?

Ot większość ludzi dokonuje zakupów, bo czegoś potrzebuje. W tym przypadku, jest to klient, który już przygotował się na zakup telefonu i ma zamiar tego zakupu dokonać. Bardzo często wcześniej zapoznał się już w internecie z ofertami różnych sprzedawców i wybrał tą, która jego zdaniem jest najkorzystniejsza. Gdy nie ma tego konkretnego modelu do akcji powinien wkroczyć sprzedawca, którego zadaniem jest wspomnianego klienta przekonać do innego model. Mówi się o tym „przekierowanie”.

Przekierowanie klienta

Czy trudno jest klienta przekierować na inny model? Wygląda to tak, że klient jest na zakup przygotowany, ma już przy sobie środki na ten zakup i nie chce wrócić do domu z pustymi rękoma. To trochę jak z przysłowiową kobietą, która poszła kupić bluzkę. Jak nie ma bluzki, to chociaż kupi torebkę, a wiadomo przecież, że do nowej torebki przydałyby się też nowe buty itd. Wszystko oczywiście zależy od klienta, ale taka sprzedaż nie należy do trudnej. Dokładnie na takiej samej zasadzie działają gazetki promocyjne – z jedną różnicą, taką że tam faktycznie kilka sztuk oferowanego produktu, w oferowanej cenie, znajdzie się na sklepie. Sklepy sieciowe na sprzedaży towaru gazetkowego prawdopodobnie nie zarabiają albo zarabiają niewiele. Podejrzewam, że sprzedają ten towar bez żadnej marży, a nawet z minimalną stratą, bo głównym celem jest tu reklama i ściągnięcie jak największej ilości klientów do sklepu i sprzedaż np. przez takie przekierowania. Bo produktów „gazetkowych” dostarczają zawsze za mało

Owszem wszyscy lubimy promocje. Wszyscy lubimy dobre ceny. Ale my szczególnie nie lubimy, gdy ktoś oszukuje nas w żywe oczy? A Wy?

PODSUMOWANIE: Czym tak naprawdę RTV Euro AGD nas zdenerwowało?

Tym, że opisana sytuacja nie jest pomyłką a świadomą nieuczciwą strategią marketingową, która była już wcześniej wielokrotnie stosowana. Wiemy o przynajmniej 3 przypadkach tylko z Redmi Note 3.

Pomysłodawca nieuczciwej strategii marketingowej był konsekwentny i przeszkolił infolinię

Jeżeli nikt sklepu nie upomni i nie opisze tego publicznie – coraz częściej będziemy się spotykać z stosowaniem tego typu nieuczciwych strategii sprzedażowych.

Chcemy uświadomić potencjalnych klientów aby nie dawali się nabrać na podobne sztuczki związane z stosowaniem strategi sprzedażowej euro.

Link do Xiaomi Redmi Note 3 za 349 zł w Euro RTV AGD:

https://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe/xiaomi-redmi-note-3-32-gb-szary.bhtml#opis

Komentarz na peppers:

Komentarz serwisanta na temat euro

By |2018-03-09T02:15:50+00:00Marzec 8th, 2018|Categories: Redmi Note, Sprzedaż, Telefony|Tags: , , , , |0 Comments

Formularz Kontaktowy

Formularz kurier